رویای باور نکردنی انوشه انصاری از کودکی

رویای کودکی انوشه انصاری (Anousheh Ansari) با خوابیدن در بالکن خانه ی مادربزرگ برای تماشای ستارگان در آسمان و خواندن کتاب شازده کوچولو به شکل ناباورانه شکل گرفت. به گفته او وقتی زمین را از فضا توانستم ببینم، نگاهم به همه چیز فرق کرد.

یک دفعه همه چیز کوچک میشود و به همراه آن مشکلات و ناراحتی ها هم کوچک میشوند. در مقابل زمین احساس قدرت و درمقابل یونیورس احساس کوچکی کردم و حس حل مشکلات سخت در من شکل گرفت.

«وقتی میتوانیم به معنای زندگی پی ببریم که به خودمان اجازه ی تخیل و رویا پردازی بدهیم»

رویای باور نکردنی انوشه انصاری از کودکی

رویای باور نکردنی انوشه انصاری از کودکی در ۵ سالگی

برای پی بردن به قدرت درون باید بتوانیم از Comfort Zone (کامفورت زون) یا منطقه ی امن خودمان بیرون بیاییم و خود را به چالش بکشیم تا باعث خودشناسی و شناخت محیط اطراف خود شویم.

علاقه مندی به فضا چگونه در انوشه شکل گرفت؟

در پاسخ به سوال کسانی که از من میپرسند چرا فضا را انتخاب کردم، دلم میخواهد تصویر ی که تلسکوپ هابل گرفته است را نشانشان بدهم. یک قسمت کوچکی از فضا را انتخاب کردند که هیچی در آن نیست. هابل به مدت ۱۰ روز به آن نگاه کرد.

Hubble-Space-Telescope

در آن تصویر نشان میدهد که حدود ۳۰۰۰ هزار کهکشان اینجا هست که دیده نمی شود. فکر میکنم کسی نیست به این تصویر نگاه کند و از خود سوال کند این کهکشان ها از کجا آمده اند و به کجا دارند می روند؟ ما از کجا آمد ه ایم و به کجا میرویم؟ برای چه در اینجا هستیم؟ تمام این سوالها را وقتی من پنج سالم بود از خودم میپرسیدم و هنوزم میپرسم.

رویای-باور-نکردنی-انوشه-انصاری-از-کودکی-در-5-سالگی


فضا و کهکشان آنقدر بزرگ هستند که میتوانند چیزهای زیادی به ما یاد دهند و علاقه ی من به فضا به خاطرهمین هست.
برای من هم راز موفقیت و رفتن به فضا، تنها با آرزویی که در دلم بود و در ابتدا با سفر به درون خود و پی بردن به آن قدرتی که در درونم هست دانستم تمام آن کارهای غیر ممکن ر ا می توانم انجام دهم.

 

 

زندگینامه انوشه انصاری

انوشه رئیسیان که بعد ها نام خانوادگی او به انصاری (Anousheh Ansari) تغییر یافت، متولد سال ۱۲ سپتامبر ۱۹۶۶ یا شهریور ۱۳۴۵ در مشهد، یک مهندس ایرانی-آمریکایی و یکی از بنیانگذاران و رئیس شرکت Prodea Systems است. از دستاوردهای او میتوان به خدمت به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت فناوری های مخابراتی (TTI) اشلره کرد.

اوایل زندگی Anousheh Ansari

مدت کوتاهی پس از تولدش به همراه والدینش به تهران نقل مکان کردند. انوشه  در سال ۱۹۸۴ در ۱۸ سالگی به ایالات متحده مهاجرت کرد. او به غیر از زبان فارسی مادری خود، به زبان های انگلیسی و فرانسوی مسلط است.

نوجوانی انوشه انصاری


One thought on "رویای باور نکردنی انوشه انصاری از کودکی"

  1. ترانه گفت:

    امیدوارم هر جا هستی موفق باشی. انوشه انصاری عزیز من شما را خیلی دوست دارم ،♥️♥️♥️

دیدگاهتان را بنویسید

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.