ویروس چیست ؟

سلام.از اینکه سایت  سوفرا  را، برای پاسخ به سوالات خود انتخاب کردید خوشحال هستیم . با محمودی همراه باشید.

ویروس

ویروس یک قطعه کد است که بدون اجازه و اطلاع کاربر در کامپیوتر اجرا می شود و زمانی که کد در دسترس قرار گرفته باشد و اجرا شود کامپیوتر را آلوده می سازد. برای اینکه ویروس کارهای مخرب خود را انجام دهد نیازمند است که ابتدا به طریقی توسط کاربر اجرا شود. همچنین ویروس ها قابلیت انتشار دارند و از زمانی که برای اولین بار توسط کاربر اجرا شد می تواند کپی هایی از خود را در سراسر کامپیوتر منتشر کند. ویروس به تنهایی نمی تواند منتشر شود بلکه از طریق آلوده ساختن فایل هایی که در سیستم استفاده می شوند می تواند به سیستم های دیگر انتقال یابد.

یکی از مشهور ترین ویروس ها Love Bug نام دارد ، این ویروس در سال ۲۰۰۰ توسط ایمیلی با عنوان I love you به همراه یک ضمیمه به نام love-letter-for-you.txt.vbs ارسال می شد برخی از کاربران فریب خورده فکر می کردند که این یک فایل متنی هست درحالی که آن یک فایل vbs ( مخفف Visual basic script  ) بود. این ویروس حدود ۱۵ میلیون کامپیوتر را آلوده ساخت و حدود ۵ میلیارد دلار آسیب برجا گذاشت.

کاربران باید برای نحوه استفاده از ایمیل آموزش ببینند !

ممکن است با چندین نوع از ویروس ها مواجه شوید :

۱- boot sector

این نوع ویروس در خانه اول حافظه قرار می گیرد و وقتی کامپیوتر بوت شود به طور خودکار در حافظه قرار می گیرد

۲- Macro

معمولا در اسناد قرار میگیرد و با ایمیل به کاربر ارسال می شود به این امید که توسط کاربر اجرا شود و همزمان ویروس اجرا می شود.

۳- Program

فایل های اجرایی را آلوده می سازد

۴- Polymorphic

این ویروس ها در هر بار اجرا می توانند تغییر کنند برای اینکه شناسایی نشوند و ماهیت چند شکلی دارند .

۵- Armored

این نوع ویروس ها از خود در برابر آنتی ویروس ها محافظت می کنند با این روش که برنامه فکر می کند آنها در جای دیگری قرار دارند. و همچنین دارای یک لایه محافظتی برای جلوگیری از بررسی شدن خود دارند.

۶- Multipartite

یک ترکیب از ویروس های boot و program که ابتدا به boot sector و فایل های سیستم و سپس به سایر نقاط حمله میکند.


دیدگاهتان را بنویسید

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.