یکصد و ده سوال از استاد مطهری

سلام.از اینکه سایت  سوفرا  را، برای پاسخ به سوالات خود انتخاب کردید خوشحال هستیم . با محمودی همراه باشید.

یکصد و ده سوال

کتاب یکصد و ده سوال از استاد مطهری گرد آوری شده توسط آقای مجید باقری نشر یافته توسط انتشارات خادم الرضا (ع)

جناب استاد مطهری ! مهمترین و عمده ترین هدف شما از تالیف کتاب ها و سایر نوشته هایتان چه بوده است و به طور کلی در انتخاب موضوعات موردبحث در کتاب های خود ، چه معیار هایی را مد نظر قرار داده اید ؟

این بنده که قلم به دست گرفته ، مقاله یا کتابی نوشته ام ، تنها چیزی که در همه نوشته هایم آن را هدف قرار داده ام ، حل مشکلات و پاسخگویی به سوالاتی است که در زمینه مسایل اسلامی در عصر ما مطرح است. نوشته های این بنده ، برخی فلسفی ، برخی اجتماعی ، برخی اخلاقی ، برخی فقهی و برخی تاریخی استو با این که موضوعات این نوشته ها کاملا با یکدیگر مغایر است ، هدف کلی از همه این ها یک چیز بوده است و بس.

این بنده هرگز مدعی نیست موضوعاتی که خودش انتخاب کرده و درباره آنها قلم فرسایی کرده است لازم ترین موضوعات بوده است . تنها چیزی که ادعا دارد این است که بر حسب تشخیص خودش از این اصل تجاوز نکرده است که تا حدی که برایش مقدور است در مسایل اسلامی عقده گشایی کند و حتی الامکان حقایق اسلامی را آنچنان که هست ارایه دهد. فرضا نمی تواند جلوی انحرافات عملی را بگیرد باری حتی الامکان با انحرافات فکری مبارزه نماید و مخصوصا مسایلی را که دست آویز مخالفان اسلام است روشن کند و در این جهت “اَلاهَمُ فَالاهَمّ ” را لااقل به تشخیص خود رعایت کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.