آموزش۳Ds Max_جلسه سوم

images (10)

به دلیل حجم زیاد مطالب ، جزئیات  از این جلسه به بعد آورده نشده  است . در صورت تمایل شما با کمال میل در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

تمامی مطالب گردآوری شده ی   ۳Ds Max توسط آقایان : امیرعباس صدیقی ، وحید آخوندزاده ،

حمیدرضا افضل زاده و خانم مهناز عباسی میباشد.

در این قسمت می خواهیم نحوه ی ایجاد و modify کردن اجسام در  ۳Ds Maxصحبت کنیم.

همانطور که قبلا گفته شد یکی از قسمتهایی که خیلی باهاش کار داریم قسمت command panel  هست که در عکس ذیل مشاهده می کنید.

اولین پنل create panel بوده که برای رسم اشکال بوده شامل geometry ,shapes, lights,camera , space warps,systems  می باشد.

021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geometry (رسم اشکال سه بعدی)

از این قسمت می توان اشکال چند بعدی را رسم کرد به عنوان مثال شکل tours  (چنبره) را رسم می کنیم.

مطابق شکل ذیل جهت رسم شکل چنبره ابتدا روی قسمتی از صفحه که در تصویر ذیل نشان داده شده کلیک میکنیم و با تکان دادن موس سایز کلی شکل را تنظیم سپس مجددا کلیک کرده تا شعاع داخلی شکل را تنظیم کنیم.

بصورت دقیق تر هم میتوان از قسمت پایین modify panel  جهت مقدار دهی دقیق استفاده کرد.

54reیکی از قوی ترین ویژگی های  modify,3dmax بوده که از پنل سمت راست modify panel  و بصورت دسته بندی شده و منظم از منوهای بالا از modify  های گوناگون استفاده کرد.(مطابق شکل ذیل)

65re

با استفاده از این ویژگی می توان شکل های پیچیده تری رسم کرد بعنوان مثال برای شکل سیلندر از منوی modify  یکی از modifier ها به نام Bend  انتخاب می کنیم.

از قسمت command panel , modify panel  با تغییر دو پارامتر angle and darection  میتوان میزان انحنا و زاویه انحنا حول مرکز را مشخص کرد. از قسمت bend axis  میتوان میزان انحنا و زاویه انحنا را حول محور مورد نظر مشخص کنید.

پس از تغییرات لازم میتوان با کلیک راست بر روی bend  و انتخاب callapse All  تنظیمات شکل سیلندر و Bend  یکی شده و امکان تغییرات بر روی نقاط و یال ها و مستطیل های کوچک روی شک قابل انجام بوده و المان های سیلندر بصورت جدا در دسترس نبوده.

546re

پس از callapse All  جهت ویرایش می توان از vertex and edge and face and polygon and Element استفاده کرد در تصاویر زیر به ترتیب این موارد نشان داده شده.

Vertex ها را با edge به هم وصل میکنیم از فضای دو edge را face تشکیل میدهد و از ترکیب دو face یک polygon تشکیل شده و از ترکیب تمام polygon ها یک Element که کل شکل است تشکیل می شود.

546ure

 

lkur5e

 

546e

 

69ure

 

 

lkpture

 

Ca785re

 

654ure

 

lklkre

برای انتخاب سطحی از یک شکل چپ کلیک را نگه داشته و مستطیل نقطه چینی تشکیل می شود که با هر سطحی تقاطع داشته باشد آن قسمت از شکل به رنگ قرمز نمایش داده می شود  می توان از modify panel  برای تغییر اندازه ی سطح استفاده کرد و تغییرات را اعمال کرد.

689ure

 

یکی دیگر از استفاده های modify panel  استفاده از option extrude  است که با انتخاب این ویژگی میتوان سطح انتخاب شده را به داخل شکل برد یا از شکل خارج کرد و در واقع موازی محور x,y  می توان سطح انتخاب شده را حرکت داد.

 

6548e

 

 


 

درباره نویسنده

مهارت ها: html,css C#, sql,python

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *