معرفی کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی ۲۰۲۳

اثر مرکب از دارن هاردی

در دنیا هیچ چیزی بدون تلاش بدست نمی آید و شعار هایی مثل لاغر شدن در چند روز یا چند هفته کوتاه شعاری تبلیغاتی برای فریب دادن افراد عادی است.

چیزی که الان هستیم حاصل تصمیمات و انتخاب های ما بوده پس باید توجه کنیم که چیزهای کوچکی که انتخاب می کنیم را به طور آگاهانه انتخاب کنیم. در این کتاب روش هایی برای کنترل سرنوشت و موفقیت با انتخاب آگاهانه ارائه شده است.

مرحله ۱:

لیستی از کارهای کوچکی که در طول زمان باعث ایجاد تغییر مثبت در شما می شوند مثلا مطالعه کتابی مفید روزانه نیم ساعت تهیه کنید.

لیستی از کارهای کوچکی که فکر میکنید توقف آنها باعث جلوگیری از ضرر و درنتیجه موفقیت می شود تهیه کنید مثلا کم خوردن غذا های چرب

موفقیت و از خود راضی بودن آغاز شکست است. کارهایی که قبلا در آن موفق بوده اید و زمانی که از خود راضی شده اید و شکست خورده اید را لیست کنید.

مرحله ۲:

داشتن اطلاعات و ثبت فعالیت هایی که در ضمینه های مختلف انجام میدهید به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک میکند لذا شروع به ثبت کارهایتان در موضوعات مختلف کنید مثلا ثبت خرج کردن پول و … از یک هفته شروع کرده و سپس آن را تا سه هفته انجام داده تا تبدیل به یک عادت شود

بعدا نتیجه آن را دیده و سایر کارها را نیز ثبت می نمایید.

مرحله ۳:

در زندگی تان با چه جنبه ، شخص ، یا شرایطی مشکل دارید ؟ در کدام جنبه ۱۰۰ درصد موفقیت یا شکست را نمی پذیرید ؟ سه کاری را که قبلا انجام داده اید و همه چیز را خراب کرده اید بنویسید! سه کاری را که باید انجام میدادید و ندادید را بنویسید! سه رخدادی که اتفاق افتاد و درست واکنش ندادید بنویسید

سه کاری که الان می توانید انجام دهید و مسئولیت آن را به عهده بگیرید بنویسید

……

عادت ها رفتار اکتسابی هستند که تقریبا یا کلا به صورت غیر ارادی انجام می شوند. عادت ها در صورتی مفید هستند که عادات خوبی باشند در این صورت انرژی ذهنی ما را برای سایر فعالیت ها حفظ می کنند.

عادت ها معمولا اثر آنی نمی گذارند مثلا خوردن کیک شکلاتی یک دفعه ۵۰ کیلو به وزن شما اضافه نمی کند و معمولا خوشی های آنی نسبت به آسیب های طولانی مدت برای ما مهم جلوه می کنند برای تغییر عادت ها فقط اراده نیاز نیست بلکه باید یک دلیل (چرا) قوی برای کار وجود داشته باشد، شما برای ۲۰ دلار از روی تخته ارتفاع بالا رد نمی شوید اما اگر یکی از عزیزانتان آن سوی تخته گرفتار باشد احتمالا این کار را انجام می دهید. انگیزه و اهداف خود را برای کارها مشخص کنید.

آنچه خواندید بخشی از کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی بود.


4 دیدگاه مقاله ی "معرفی کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی ۲۰۲۳"

  1. Shannan Fritz گفت:

    Hello! How can I get to your office?

  2. Amee Messerly گفت:

    Happy New Year 2021

دیدگاهتان را بنویسید

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.