سبز شدن wamp وکار نکردن آن

قبل از آنکه فقط سبز بودن آیکن  شبیه ساز ومپ سرور را مورد بررسی قرار بدهیم، اشاره ی کوتاهی به رنگ های دیگر این آیکن و دلایل آن، می پردازیم.

برنامه وقتی اجرا می شود که آیکن سبز باشد یعنی  هر دوی Apache و Mysql با هم فعال باشند.

اگر آیکن نارنجی باشد ،فقط یکی  یا Apache و یا Mysql  فعال هستند.

و اگر Apache و Mysql هر دو غیر فعال باشند، آیکن قرمز میشود.

سبز شدن Wamp

با تمام مشکلاتی که گاهی وقت ها در نصب ومپ سرور(wamp server) و زمپ داریم، سبز شدن آیکن ومپ سرور خودش یه فرایندی داره، چون نشان میده، برنامه اجرا شده است. به عنوان مثال اگر wamp server را روی سیستم عامل ویندوز، نصب کنیم، به جای آنکه آیکن آن، سبز باشه زرد  یا نارنجی باشه برنامه کار نمیکنه.

رفع مشکل پورت ۸۰ در ومپ

یکی از دلایل کار نکردن ومپ سرور، این است که پورت ۸۰ توسط یک برنامه دیگه ای مثل ویژوال استادیو،  اشغال شده است. برای رفع این مشکل ، باید پورت آن را از فایلی به اسم httpd.conf  که داخل پوشه apache هست تغییر بدهیم مثلا  به ۸۰۰٫ بعد از ذخیره  رنگ  آیکن ومپ سرور،  سبز می شود.

ومپ سبز شده ولی غیر فعال است

حالا که ومپ سبز شده و نشان از فعال بودن و کار کردن با آن است، وقتی آدرس localhost/index.php  را در url مرورگر، وارد می کنیم،  با خطای Not Found —– HTTP 404 : the requested resource is not found ، که نشان از پیدا نکردن صفحه ای با این نام است، روبه رو می شویم .
برای رفع این مشکل اولا سیستم را restart می کنیم و بعد از آن، آدرس localhost:800/index.php در url مرورگر وارد می کنیم. و در نهایت از کار کردن ومپ لذت میبریم.

چرا اعداد کیبورد کار نمیکنه

افزونه google translate برای کروم


دیدگاهتان را بنویسید

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.