هک رو از کجا شروع کنم ؟

[vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]اریک ریموند (Eric Steven Raymond) می گوید: چگونه یک هکر شویم؟
بخش اول
هکر (hacker) چیست؟
پرونده اصطلاحات(Jargon File) شامل تعاریفی از’ هکر’ است که عموما در ارتباط با تعریف تکنیکی آن همراه با وصف سرخوشی حل مشکلات و مرتفع کردن محدودیت هاست. اگر شما می خواهید بدانید چگونه هکر شوید تنها دو تعریف به دردتان می خورد.

یک اجتماع ، یک فرهنگ مشترک ، از برنامه نویسان خبره و جادوگران شبکه که پیشینه آن از میان دهه ها به مینی کامپیوترهای اشتراک زمانی (time-sharing) و اولین تجریه های ARPAnet می رسد. اعضای این فرهنگ اصطلاح ‘ هکر’ را ساختند . هکرها اینترنت را ایجاد کردند. آنان سیستم عاملUnix را آنچنان که امروز هست ایجاد کردند. هکرها usenet را اجرا کردند. آنان باعث شدند شبکه جهانی (World wide web) کار کند. اگر شما دارای این فرهنگ هستید و دیگران می دانند که شما چه کسی هستید و هکر می نامندتان؛ پس شما هکر هستید!

نگرش هکر محدود به ‘هکر نرم افزار’ نمی شود ، مردمانی هستند که منش هکر را به سایر زمینه ها مانند الکترونیک یا موسیقی سرایت می دهند. در حقیقت شما می توانید این فرهنگ را در بالاترین سطوح هر علم و هنری بیابید. هکرهای نرم افزار این هم روحان را در هر جا می شناسند، آنان را ‘هکر ‘ می نامند و برخی معتقدند که طبیعت هکر واقعا مستقل از زمینه ایست که او در آن کار می کند. اما در تمام این مقاله ما بطور خاص بر مهارت ها و منش های هکر نرم افزار، و فرهنگ های مشترکی که واژه ی ‘هکر’ را بوجود آورد تمرکز خواهیم کرد.

گروه دیگری از مردم هستند که متکبرانه خود را هکر می نامند اما نیستند! این مردمان (که بیشتر نرهای نابالغند) کسانی هستند که سیستمهای کامپیوتری و مخابراتی را ‘تخریب’ می کنند. هکرهای واقعی اینان را ‘شکننده (Cracker) ‘ می نامند و هیچ کاری به آنان ندارند. هکرهای واقعی اعتقاد دارند که اینان تنبل، بی مسئولیت و نه چندان باهوشند و می دانند که توانایی نفوذ به سیستمهای امنیتی شما را هکر نمی کند. همانگونه که دزدان اتومبیل را هیچگاه نمی توان مکانیک نامید. متأسفانه بسیاری از روزنامه نگاران و نویسندگان ناآگاهانه واژه ی’ هکر ‘ را برای توصیف شکننده ها (Crackers) بکار می برند و هکرها را تا سرحد مرگ عصبانی می کنند.

تفاوت اصلی این است: هکرها می سازند اما شکننده ها ویران میکنند.

اگر می خواهید هکر باشید (همواره ) مطالعه کنید. اما اگر می خواهید شکننده شوید گروه خبری alt.2600 را بخوانید و آماده باشید که ۵ تا ۱۰ سال را در زندان بگذرانید، پس از اینکه فهمیدید به اندازه ای که فکر می کردید زرنگ نیستید. این تمام چیزی است که درباره ی شکننده ها (Crackers) خواهم گفت.

ترجمه آقای آرش بیژن زاده[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]


دیدگاهتان را بنویسید

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.