معرفی موتور ذخیره سازی اینودی‌بی

سلام.از اینکه سایت  سوفرا  را، برای پاسخ به سوالات خود انتخاب کردید خوشحال هستیم . با محمودی همراه باشید.

معرفی موتور ذخیره سازی اینودی‌بی

اینودی‌بی یک موتورذخیره ‌سازی برای مای اس‌کیوال است که درنسخه ۵٫۵ به بالای آن بصورت پیشفرض مورد استفاده قرارگرفته است. این موتور ویژگی‌های استانداردACIDرا به همراه پشتیبانی ازکلید خارجی (Foreign Key) ارائه می‌کند. این موتور به صورت استاندارد در تمام توزیع‌های باینری ارائه شده توسط مای‌اس‌کیوال ای‌بی (MySQL AB) به جز در برخی از نسخه‌هایOEMوجود دارد.

پس ازخریداری InnobaseOyتوسط شرکت اوراکل در سال ۲۰۰۵،اینودیبی به عنوان یک محصول شرکت اوراکل شناخته می شد. این برنامه دارای دو مجوز می‌باشد. این برنامه تحت پروانه عمومی همگانی گنو توزیع شده است همچنین برای افرا ی که قصددارند از آن در برنامه‌های مالکیتی استفاده کنند مجوزصادرمی‌شود.

ویژگی های اصلی اینودی‌بی

  • عملیات های تغییر داده DML در اینودی‌بی بر اساس مدل ACID کار میکند و تراکنش های آن از عمل های commit (اعمال تغییرات) ،‌rollback (بازگشت به عقب) و crash-recovery (بازیابی خطا) پشتیبانی می کنند.
  • قفل گذاری سطر ها و شیوه خواندن سازگار به سبک اوراکل باعث افزایش سازگاری و عملکرد در حالت چند کاربری شده است.
  • اینودی‌بی جدول ها را به گونه ای در دیسک ذخیره می کند تا جستجو بر اساس کلید اصلی به صورت بهینه انجام شود.
  • برای حفظ جامعیت داده ها ،‌ اینودی‌بی از محدودیت های کلید خارجی پشتیبانی میکند و تمام اعمال بروزرسانی ،‌درج و یا حذف قبل از اعمال شدن بررسی می شوند تا موجب بروز ناسازگاری در جدول های مختلف نشوند.
  • می توان جدول های اینودی‌بی را با جدول های سایر موتور های ذخیره سازی حتی در یک دستور ترکیب نمود.
  • اینودی‌بی برای استفاده بهینه از پردازنده هنگام پردازش داده های بزرگ طراحی شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.