تروجان ها !

سلام.از اینکه سایت  سوفرا  را، برای پاسخ به سوالات خود انتخاب کردید خوشحال هستیم . با محمودی همراه باشید.

آیا تروجان ها ویروس هستند؟

فعالیت تروجان ها به گونه ای است که به نظر دارند کار دلخواه ما را انجام می دهند و در پشت صجنه کارهای مخرب انجام می دهند. تروجان ها از نظر فنی ویروس نیستند و می توانند به راحتی بدون متوجه شدن آنها را دانلود نمود ، همچنین می توانند توسط رسانه های قابل حمل مانند فلش ها منتقل شوند.

یک نمونه از تروجان ها می تواند فایلی درون برنامه ی دانلود شده مانند یک keygen باشد ، اگر یک کاربر از سرعت کم رایانه یا هشدار های پیاپی آنتی ویروس شکایت داشته باشد و به تازگی یک برنامه دانلود شده از اینترنت را نصب کرده باشد ، رایانه وی ممکن است توسط تروجان آلوده شده باشد.

تروجان های دسترسی از راه دور (RAT) شایع ترین نوع تروجان می باشند ، به عنوان نمونه Back Orifice ،  NetBus ، SubSeven . توانایی آنها در دادن دسترسی به حمله کننده بیش از کاربر باعث خطرناک بودن آنها شده است. این برنامه ها قابلیت اسکن دستگاه های محافظت نشده را دارند وی می توانند هر نوع تغییری را بعد از متصل شدن ایجاد نمایند .

چنین برنامه هایی لزوما برای اهداف خرابکارانه طراجی نشده اند اما ، یک کاربر به سادگی می تواند از آنها برای دستکاری سیستم استفاده نماید.

RAT ها همچنین می توانند با php کد نویسی شوند تا بتوان با آنها سایت ها را کنترل نمود. یک نمونه از اینها یک web Shell می باشد که انواع زیادی دارد و به حمله کننده این امکان را می دهد که از راه دور و بدون متوجه شدن کاربر اقدام به پیکربندی وب سرور نماید.


دیدگاهتان را بنویسید

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.