بعد از ساخت لاک پشت می توانیم به آن دستور دهیم تا حرکت کند و با حرکتش روی بوم نقاشی، مانند یک قلم اثری از خود بر جای گذارد.
متد turtle.forward()، برای حرکت و جلو بردن لاک پشت با مقدار آرگومان مورد نظر استفاده می شود. این یک خط در حرکت به موقعیت یا جهت دیگر می دهد.
دو خط کد قبلی به همراه کد های جدید را وارد شل پایتون میکنیم و یه اجرا میگیریم
import turtle t = turtle.Pen() t.forward(250)
با خط سوم به تابع فوروارد دستور می دهیم لاک پشت را ۲۵۰ پیکسل به سمت جلو حرکت دهد. در واقع در مبحث شی گرایی به تابع، متد گفته میشود.